Sport en Ik

Carolien is begonnen met sporten! Wow! Applaus, en schrijf een stuk in de krant! Het is een wonder! Ja lezers! Je leest het goed! Ik ben begonnen met sporten! Vanaf januari deed ik al verschillende oefeningen, maar dat kon je geen sporten noemen. Maar nu! Ik sport, en vertel jullie vandaag mijn eerste ervaringen! Leuk en minder leuke kanten aan de Bikini Body Guide van Kayla Itsines


Op maandag 11 mei ben ik begonnen aan de eerste week van het 12weken boek van Kayla. Het boek kreeg ik van een meisje op Facebook, en na meer informatie te hebben opgezocht over deze workouts, werd ik heel erg enthousiast! Want kom op! Het zijn haast gedaante veranderingen wat die meiden ondergaan! Ik ben niet dik van mezelf, absoluut niet! Laat mijn dokter er niet achter komen dat ik ben begonnen met sporten (ik moet nog zo’n 11 kilo tot mijn streefgewicht aankomen!). Maar ik zag na de kerstdagen dat mijn zwembandjes en mijn bovenbenen aan het groeien waren. Ik pastte nog steeds wel maat 36 broeken, maar toch. Je zag het, en het begon toch wat boven mijn broeken uit te steken! En tja dan heet ik toch wel Carolien, en wil ik het kosten wat het kost er weer weg hebben!

Dus toen ik dit boek (digitaal) kreeg, wist ik dat ik dit moest gaan doen! Want ik wil ook zo’n gigantisch mooi en strak lichaam hebben in de zomer! Maar helemaal hiervan overtuigd was ik niet toen ik hieraan begon. Ik snoep niet heel veel hoor, maar neem wel gewoon een tussendoortje. Dus ik besloot om mezelf niet te gaan martelen met het eet schema. Wel heb ik door het eetschema door te bladeren voor het eerst sinds ik geen peuter meer ben, havermout pap geprobeerd. Maar dit is niet helemaal mijn ding! Uiteindelijk maar een hele appel en wat kaneel toegevoegd want ik kreeg het gewoon niet weg. En sinds dien staat het pak met Brinta pap te wachten in de kast!

Ik begon vol energie met de eerste dag, ik dacht echt ‘ Dat doe ik wel even’. Nou, als je dit leest en je denkt dit ook. Neem maar alvast je woorden terug, want zodra je dit hebt geprobeerd ben je echt kapot! Je moet jezelf dwingen om door te gaan! Het zijn oefeningen van 4 x 7 minuten. En dan denk je, 7 minuten is toch niet veel? Nou, dat is het eigenlijk wel! De oefeningen (hoe langzaam je ze ook doen) zijn veel eerder klaar dan die 7 minuten, dus je moet nog een keer! Of zelfs daarna nog een keer! De eerste dag deed ik bijna 3keer het eerste circuit in 7 minuten! Daarna begin je aan circuit 2, die je ook weer 7 minuten lang doet, daarna weer circuit 1, en als laatste weer circuit 2! Oei! Voel je het al?

Ik had het niet verwacht, maar toen ik klaar was, was ik echt gelijk even heel erg moe. Dat had ik op zich wel verwacht, maar ik dacht dat ik daarna niets meer kon doen, en de rest van de dag zou gaan slapen! Nee dus, na ongeveer een half uurtje was mijn lichaam herstelt (voor zo ver dat zo snel kan), en stond ik niet meer de hijgen, en te zweten en had ik ineens energie voor 10! Echt heel erg lekker! Ook kreeg ik ineens voor alles inspiratie!
Dus ben je inspiratieloos, doe dan even een oefening van Kayla!

Dag 2 van de training heb ik gefietst en gewandeld. Dit deed ik ongeveer een uurtje. Want op deze dag moet je zo’n 35 tot 45 minuten ‘licht’ bewegen.

Daarna heb ik gewoon steeds het schema gevolgd, en steeds afgezien tijdens de oefeningen. Maar daarna voelde het gewoon steeds zo goed! Wel merk ik dat ik wat meer ‘trek’ krijg. Aan 2 boterhammen tussen de middag heb ik niet meer genoeg. (ik doe de workout in de ochtend, nadat ik 1 boterham als ontbijt heb gegeten)

In deze eerste Sport & Ik wil ik nog geen foto’s laten zien, want zelf zie ik nog niet echt veel verschil, misschien dat jullie dat wel zien hoor. Maar ik wil de foto’s bewaren tot de 2e Sport & Ik artikel, want hopelijk kan ik dan 3 foto’s naast elkaar houden, en zie je ineens daadwerkelijk verschil *laten we het hopen*.

Wel zal ik even de maten waarmee ik begon hieronder neer zetten, en ook zal ik hier het volgende artikel meer op ingaan!
Gewicht: 65,1 kilo
Taille : 72 cm
Bovenbenen: 58cm
Bovenarmen: 28 cm
Heupen: 88 cm

Elke zondag maak ik opnieuw foto’s, en neem ik mijn maten op, dit probeer ik zo veel mogelijk op het zelfde moment te doen (in de ochtend). Dus ben je benieuwd naar mijn progess foto’s, en benieuwd of ik wat kan zien, of merk aan de training? Kijk dan zeker over 4 weken naar mijn volgende Sport en Ik artikel! Op 23 juli komt mijn volgende Sport & Ik! Kun je niet wachten tot die tijd, dan vind je op mijn andere social media accounts vast nog meer info, en wie weet wel foto’s!

Doe jij aan sport? Zo ja wat dan? En wat vind jij van de Bikini Body Guide van Kayla Itsines?

Veel liefs,
Carolien

Volg:

14 Reacties

  1. 2 juni / 07:15

    Super leuke post! Ik wens je veel succes en ik heb nu al zin in de volgende Sport & Ik

  2. 2 juni / 09:30

    Super goed geschreven 🙂
    Mooi die foto’s 🙂

  3. 2 juni / 09:49

    Wat leuk geschreven.. Heel veel succes voor de komende weken:)

  4. 2 juni / 15:27

    Wauw goed begin!!! Wat super tof dat je deze kayla doet!!! Ik vraag me nog steeds af of ik het moet gaan doen…

    Ik sport en ik heb een fitbit. .. 🙂

  5. 2 juni / 15:27

    Leuk artikel! Heel veel succes! Ik sport zelf niet x

  6. 2 juni / 16:00

    Heel veel succes, ik fiets regelmatig naar school dus dat is mijn sport.

  7. 2 juni / 20:45

    Leuk dat je hier ook aan gaat beginnen. Maar hoe bedoel je dat je 11 kilo moet aankomen tot je streefgewicht? Je hebt toch een prima gewicht? Hoelang ben je?

    • 3 juni / 18:44

      ik ben 1,79 en weeg tussen de ik moet van het ziekenhuis en de huisarts eigenlijk minimaal 75 kilo wegen. Al meerdere onderzoeken gehad, en steeds kwamen ze terug op mijn gewicht. Ik vind zelf dat ik er wel prima uit zie, ik ben niet dik en ook niet te dun.

      • 3 juni / 21:14

        Okee toch wel raar dan, want volgens bmi heb je een gezond gewicht! Zolang je maar lekker in je vel zit!

        • 4 juni / 20:08

          Ja klopt, ik heb volgens mij een bmi van 19. Tja toch zijn ze niet tevreden in het ziekenhuis.. Ach, ik doe er ook niet veel op uit hoor! Zolang ik mij prettig voel, en nergens last van heb vind ik het prima!

  8. 3 juni / 19:39

    Wauw, goed van je! 🙂 Ik heb er al wel wat over gelezen, maar ben niet van plan om er zelf aan te beginnen. Ik heb thuis een crosstrainer staan waar ik 3 keer per week op fiets en ik doe nog enkele buikspier- en armspieroefeningen die wel zijn effect hebben 🙂 Moest ik het elke dag doen, zou het effect misschien sneller zichtbaar zijn, maar dan verga ik wel van de spierpijn 😛 Liefs! x