Tips tegen slecht slapen

Vandaag deel ik wat tips met jullie over slecht slapen! Ik slaap best vaak slecht en ik weet ook precies hoe het komt. En door een aantal makkelijke tips kan ik dit voorkomen! Vandaag dus tips daarover voor jullie!


Iedereen slaapt natuurlijk wel een keer niet zo lekker als normaal. Maar als je dit vaker hebt, dan kan je daar natuurlijk behoorlijk moe van worden. Het is niet leuk om niet te kunnen slapen terwijl je dit eigenlijk wel moet!
Ik deel vandaag wat tips die mij vaak wel helpen om toch te slapen!

Tip 1: Stop een uur voordat je gaat slapen met computeren. Door het licht van de laptop/computer maken je hersenen moeilijker het stofje melatonine aan, waardoor je dus niet zo goed in slaap kan vallen!

Tip 2: Drink ook geen koffie meer in de avond. In koffie zit cafeïne, waardoor je juist wakker wordt!

Tip 3: Zet elektrische apparaten helemaal uit of zet ze zelfs niet in je slaapkamer!
Ik heb een aantal weken geprobeerd om mijn laptop en mobiel niet in mijn slaapkamer te hebben als ik ging slapen en het hielp echt! Ik sliep veel beter, en veel rustiger! Het blijkt dat die apparaten veel straling afgeven waardoor je slapen dus bemoeilijkt wordt!

Tip 4: Zorg ervoor dat je kussens en deken niet te koud zijn. Het kost behoorlijk wat energie van je lichaam om dit op je lichaamstemperatuur te krijgen!

Tip 5: Ga een goed boek lezen!

Tip 6: Maak het lekker donker in je kamer, de gordijnen dicht dus!

Tip 7: Ga overdag lekker sporten! Ik doe thuis een aantal work out oefeningen zoals jullie wel weten, en daardoor kan ik echt  beter slapen!

Tip 8: Zorg voor een vast ritme. Dus ga niet de ene keer om 11uur naar bed, en de andere keer 3uur, en daarna 12uur. Nee zorg voor wat structuur, als je altijd op een vast tijdstip gaat, dan zal je biologische klok zich daarop instellen!

Tip 9: Zorg voor een fijne slaapruimte. Als je je niet prettig voelt in de kamer waar je slaapt, zul je moeilijk in slaap kunnen vallen! Vrolijk het op, maak het fijn!

Tip 10: Als je met iets zit waardoor je maar niet in slaap kan vallen, schrijf het van je af! Pak een schriftje op een vel papier, en een pen en schrijf het van je af! Je zult zien dat je daarna makkelijker in slaap kan vallen!

Dit waren mijn tips voor jullie! Ik hoop natuurlijk dat jullie er geen last van hebben, maar mocht je het ooit eens nodig hebben dan hebben jullie hier mijn tips!

Hoe laat gaan jullie normaal slapen?

Veel liefs,
Carolien

Volg:
Share:

4 Reacties

  1. 11 juni / 09:05

    Handige tips 🙂 Gelukkig slaap ik zelf goed, maar ook ik heb weleens zo’n nachtje dat je denkt… bah!

  2. 11 juni / 10:41

    Handige tips

  3. 11 juni / 13:43

    Toffe tips meid!! Haha ik doe al je tips al! Het werkt bij mij ook prima!!! Ik drink alleen in de ochtend koffie en daarna niet meer.. Douchen voor het slapen gaan kan ook werken!!! 🙂

  4. 14 juni / 13:12

    Leuke tips! En enkele van hen pas ik al een tijdje toe en slaap daardoor veel beter 😉 Mijn slaapritme is voor de moment een beetje kris kras aangezien ik nu thuis ben in Antwerpen en altijd nog veel te laat op Skype zit met mijn echtgenoot of nog tot laat blogs lees of TV kijk 🙂 Wanneer ik thuis ben in Montenegro ga ik ten laatste om half 12 slapen, later niet (tenzij voor uitzonderlijke redenen zoals een feestje) 🙂 Liefs! x