Personal update #1

Vandaag plaats ik mijn eerste Personal update, het leek me wel weer leuk om een persoonlijke reeks blogjes bij te gaan houden. Ik merkte de vorige keer met de 100lifebymedays dat ik het ook erg prettig vond, en wil dit weer gaan doen. Maar nu onder een andere naam, ‘Personal update’. Vandaag mijn eerste update van de afgelopen 12 dagen.
Ik weet nog niet precies hoe vaak ik een update ga plaatsen maar dat zullen jullie vanzelf wel merken.
In deze eerste update wil ik gelijk even laten zien waar ik al vanaf 1 februari mee bezig ben. Namelijk met de ‘plank challenge’ & ‘crunch challenge’. Deze challenges kwam ik tegen op Facebook en ik werd uitgedaagd om ook mee te doen. Dit leek me echt een uitdaging, zeker omdat ik ook bij mijn happy new month doelen heb gesteld, en deze dus mooi deels kan combineren! Sporten is sporten, welke manier je ook doet!

foto van Robert Piotrowicz Fitness.
Allereerst zal ik een kleine uitleg geven van de ‘plank’ challenge.
Een linkje naar de Facebook pagina. Ik moet zeggen dat dit echt zwaar is, die 20 seconde gaat nog, maar daarna beginnen mijn spieren al snel te verzuren, voordat die van mijn buik en bovenbenen. Maar dat betekend wel dat mijn spieren aan de gang gaan!
Het is bij deze challenge de bedoeling dat je dit 28 dagen doet, voor mij dus heel februari omdat ik op de 1e ben begonnen. Dus ik heb nog even te gaan.


Dan de 2e challenge en dat is de ‘crunch’ challenge. Omdat ik wel wat buikspieren kan gebruiken heb ik dus deze challenge uitgekozen, super makkelijk en echt heel makkelijk vol te houden.  Muziekje op en tellen maar!
De Facebook pagina vertelt je wat je precies moet doen bij deze challenge die 30 dagen duurt.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de ‘plank’ challenge veel zwaarder vind als deze hierboven.
Maar dit ga ik dus heel februari nog doen! Ik heb voor foto’s genomen en zelfs mijn omtrekken gemeten. Dus ik ben heel erg benieuwd of ik op 1 maart al verschil ga zien/meten!

Oke ja ik weet dat ik helemaal niet dik ben, en ik doe het ook echt niet om af te vallen. Maar meer om een mooie strakke buik en bovenbenen te krijgen en lekkerder in mijn vel wil zitten. En ik heb gemerkt de afgelopen jaren dat als ik iets qua oefeningen deed ik me daarna echt beter begon te voelen!
DSC_1102 DSC_1110 DSC_1117
Zoals je hierboven op de foto kunt zien heb ik een holle rug 🙂 Ik houd bij geen enkele foto mijn buik in, dus en als je me op straat tegen zou  komen dan kun je ook zien dat ik er zo uit zie! Ik ben altijd al erg dun geweest, en nu ga ik weer lekker oefeningen doen voor mijn spieren.

We zullen zien waar het uit komt. Wat ik ook nog wel even wil doorgeven zijn mijn maten. Niets is leuker natuurlijk dan later het resultaat terug te kunnen zien! Ik ben 1,79m lang. Op 1 februari waren dit mijn maten:
taille = 71 cm
heupen = 86 cm
armen (bovenarm) = 27 cm
bovenbenen = 54 cm

Ik wil sowieso proberen om niets meer van mijn taille af te krijgen maar alleen wat van mijn heupen en bovenbenen.
Omdat ik al tegen licht gewicht aan zit.

Tja ik wil het daarbij eigenlijk wel laten bij mijn eerste personal update!

Doen jullie wel eens van dit soort workouts?

Veel liefs,
Carolien

12 thoughts on “Personal update #1

    1. Dankjewel! Ja ik ben nu dus 16 dagen bezig, en afgelopen zaterdag even gemeten of ik al wat kon zien, en ja hoor! 2 cm van mijn bovenbenen af! En dan is dus 14 dagen tijd! Echt super blij mee! Dus het werkt echt!

  1. Klinkt goed zeg! Ben ook van mezelf erg slank, als ik mijn mond open trek dat ik echt wat aan mijn spieren wil doen word ik geheel voor gek verklaard 😉 Succes ermee nog! xoxo

    1. Ja dat heb ik dus ook, wordt er gelijk weer gezegd dat ik anerexia zou hebben, en noem maar op. Terwijl je niet alleen hoeft te sporten om gewicht te verliezen. Als ze eens nadenken, dan weten ze dat spieren veel meer wegen en als je die spieren traint je eigenlijk meer gaat wegen maar je dat niet kunt zien! Maar ik ga lekker stug door, ben nu al 16 dagen verder en het gaat met tot nu toe aardig af. Die crunch challenge is echt zwaar. Ben van mijn bovenbenen 2 cm daardoor kwijt, van 54 naar 52! Toch nice!

      1. Herkenbaar! En als ik dan iets te snoepen afsla, krijg ik meteen over me heen dat ik wel goed moet eten enzovoort. Ongezond eten is voor iedereen even ongezond alleen zie je het bij de een wel en bij de ander niet :’) Kunnen wij toch ook niet helpen? Wauw, wat goed! Zolang het op een gezonde manier gaat, is het hartstikke top toch? Ga zo door! xoxo

        1. Ja klopt, dat heb ik dus ook altijd! Gelijk zeuren over dat je niet aan dieeten moet doen, en terwijl ik daar eigenlijk helemaal niet aan doe! Ik herken het echt! Tja, wij kunnen er niets aan doen dat het bij ons niet te zien is.. Ja super, had het niet verwacht! Dankje! xx

Comments are closed.

%d bloggers liken dit: