Hoe krijg je een platte buik voor de zomer?

De eerste warme dagen hebben we al achter de rug, en dat zullen vast niet de laatste zijn van deze zomer. Misschien heb je je bikini al wel aangehad, maar misschien nog niet. Ik in ieder geval nog niet, en daarom ga ik de komende weken nog even mijn buik trainen. Hoe krijg je een platte buik voor de zomer? Heel simpel!

Laat ik voorop zeggen dat ik tevreden ben met mijn lichaam, maar soms is het nodig om nog net even wat extra’s te doen om trots te zijn op je lichaam. Ik sport verder niet, en mijn wintervetjes zijn vanzelf verdwenen dit jaar, maar ik heb een klein buikje overgehouden. Misschien hebben meer mensen het, dat kleine buikje onder je navel, dat zijn de darmen die naar voren staan. Hier kun je heel simpel iets aan doen.

Een platte buik voor de zomer

Het krijgen van een platte buik voor de zomer is helemaal niet moeilijk. Doe ongeveer 2 weken lang de plank oefeningen en je krijgt een platte buik. Althans ik had een platte buik in 2 weken. Ik begon met 10 seconde, en bouwde dit langzaam uit naar 2 minuten. Je kunt ook een challenge met jezelf doen. Houd je dit 2 weken vol, dan mag je een nieuwe bikini aanschaffen bijvoorbeeld. Zo beloon je jezelf na inspanning.

Een aantal jaar geleden schreef ik een artikel over mijn avontuur met de plank challenge. Klik hier om die terug te lezen om te lezen wel schema ik gebruikte destijds, en die ik nu weer gebruik.

Op internet zijn veel verschillende schema’s te vinden van de plank challenge. Probeer het maar eens, ik doe dit ook alweer een paar dagen, en ik moet zeggen dat ik al resultaat zie. Ook handig voor als je ‘lovehandles’ hebt (zwembandjes) en hier vanaf wilt. Ook met de plank challenge verdwijnen die. Verder is het handig om veel water te drinken, dit zorgt er namelijk voor dat afvalstoffen worden verwijderd uit het lichaam.

Heb jij wel eens de plank challenge gedaan?

Volg:
Share:

3 Reacties

  1. 5 juni / 07:58

    Ik kom niet verder dan anderhalve minuut.. vind het wel heftig bij die challenge dat je ineens een halve minuut langer moet.
    Dat is niet echt opbouwen zeg maar..

    • Carolien
      Auteur
      5 juni / 08:19

      Is ook zwaar. Nu ik nauwelijks kracht heb in mijn armen en krampen in de spieren lukt langer dan een minuut mij ook niet. Toch probeer ik het want je traint toch alle spieren.

      Maar gelijk heb je, dat is niet opbouwen. Maar dat is wel vaker met die ‘thuisoefeningen’. Als ik kijk naar de Kayla trainingen is het nog heftiger.

  2. 7 juni / 01:17

    Haha, ik denk dat ik dan wel een jaartje moet gaan planken. Ik heb nog nooit een platte biik gehad, maar ik vind dat bolletje ook wel gezellig.