Een gezonde lunch wrap maar dan anders!

Een tijdje geleden alweer zag ik een filmpje op facebook voorbij komen van een lunch wrap uit het tostiapparaat. Na een aantal verschillende wraps te hebben uitgeprobeerd heb ik de allerlekkerste lunch wrap voor jullie samengesteld. Ook lekker als avondeten!

Het maken van deze gezonde lunch wrap is helemaal niet zo moeilijk. Ik leg je dan ook graag uit hoe je dit klaar maakt en wat mijn favoriete ingrediënten zijn! Omdat ik mij nu richt op een lunch variant, geef ik je ook nog een tip mee als je dit als avondeten wilt maken, want dan moet je hem alleen iets meer vullen!

Het maken van een heerlijke lunch wrap!

Hoe doe je dat nou, zo’n gezonde lunch wrap? Heel simpel eigenlijk en je hebt niet eens zo heel veel nodig! Je kunt eindeloos variëren en steeds nieuwe ingrediënten uitproberen en gebruiken. Een aantal ingrediënten doe ik er standaard op, met andere wissel ik af.

Ingrediënten die je nodig hebt:
– 1 of 2 wraps per persoon
– Ijsbergsla
– Tomaat
– Knoflooksaus
– Ei, kip, ham of iets anders dat je lekker vind
– Kaas

Met de saus en het vleeswaren kun je eindeloos variëren. Eet je bijvoorbeeld geen vlees, dan vervang je dat door een vegetarische variant. Je zou er bijvoorbeeld ook nog avocado tussen kunnen doen, uitjes, paprika, en noem het maar op!

Hoe maak je dit klaar?

Het is heel erg simpel. Je pakt een wrap en snijd hem tot ongeveer de helft in. Hierna maak je 4 vlakken die je gaat beleggen. Je begint bijvoorbeeld met ijsbergsla, doet daarbovenop een paar plakjes tomaat. Het volgende vakje gebruik je voor je vleeswaren, bijvoorbeeld een gebakken ei of kipreepjes. Hier doe je een beetje saus overheen. Het volgende vak gebruik je voor bijvoorbeeld avocado, ui of iets anders, het laatste vakje gebruik je voor kaas. Hierna vouw je de wrap in 4en. Het vakje met kaas gaat bovenop de avocado, dat gaat weer bovenop het vakje met vleeswaren en als laatste het vakje met ijsbergsla. Hierna leg je hem voorzichtig in het tostiapparaat of grillapparaat en wacht je tot alle kaas is gesmolten.

Nu heb je een heerlijke gezonde lunch wrap waar je eindeloos mee kunt variëren. Zelf vind ik vooral de wrap met een gebakken ei of met kipschnitzel erg lekker. Vul hem extra goed als je hem als avondeten wilt eten. Je kunt er dan ook bijvoorbeeld 2 nemen zodat je wel voldoende eet.

About the author
25jaar, geboren in Rijssen, en afgestudeerd als Medisch secretaresse en gespecialiseerd pedagogisch medewerker niveau 4. En al 8 jaar actief als blogger.

1 comments on “Een gezonde lunch wrap maar dan anders!

Comments are closed.

%d bloggers liken dit: