Butterfly massage – Buikspieren zonder te trainen (deel 2)

butterfly massage

In deel 1 heb je al kunnen lezen dat ik het uittesten van de butterfly massage een maand lang ging doen. Inmiddels is die maand allang afgelopen en dus tijd om de balans op te maken. Werkt het nou wel of is het een flop?

Zo heb je ook in deel 1 kunnen lezen hoe zo’n apparaat werkt en hoe ik er een klein beetje tegen aan keek. In dit deel wil ik voor en na foto’s delen met jullie. Ik ben op 28 februari begonnen en op 28 maart heb ik de na foto’s gemaakt. Hieronder leg ik verder uit wat ik precies wel en niet deed om tot dit resultaat te komen.

Hoe heb ik de butterfly massage ervaren!

butterfly massage
Ik begon heel voorzichtig, programma 1 op sterkte 1. Ik voelde letterlijk niks. Uiteindelijk leek programma 3 en 4 op sterkte 3 of 4 (ligt een beetje aan of ik die dag veel pijn had of niet). Op sterkte 3 en 4 voelde ik echt de spier aanspannen (soms zelf echt pijnlijk!). Voor deze test heb ik mijn buikspieren geprobeerd. Tijdens de schokjes voel je de spier aanspannen, en als het schokje over is voel je de spier ontspannen. Moet zeggen dat ik een zeer aangename test vond. Het was absoluut geen straf om dit uit te proberen, vond het zelfs af en toe zeer ontspannend. Voor de ziekte van Crohn was ik eigenlijk best tevreden met mijn lichaam, ik had een redelijk platte buik, droeg maat 36 en vond zwemmen een fijne bezigheid in de vakantie. Omdat ik prednison moest slikken is mijn lichaam heel erg veranderd. Ik herken het nu nog steeds niet terug. Ik heb weliswaar weer maat 36 (niet alle dagen trouwens!), maar houd wel veel en vaak vocht vast. En mijn benen en heupen zitten vol met striae. Iets wat ik daarvoor niet had. Ik werd er heel erg onzeker van, je kunt je vast wel voorstellen als je al bijna 10 jaar op hetzelfde gewicht zit, je door de prednison bijna 20 kilo aankomt je daarna niet meer op de weegschaal durft te staan. Mijn spieren hebben het zwaar te voorduren gehad en er is nog maar weinig kracht over.

Wat het mij heeft gebracht?

Ik heb een voor foto en een nu foto. Op de voor foto kun je duidelijk mijn buikje zien en de flinke love handles. Al na een keer of 3 zag ik mijn bovenbuik veranderen. Ik zag een streep in het midden, maar of dit 100% door dit apparaat komt durf ik niet te zeggen. Naast dit apparaat probeer ik ook 1x per dag een paar oefeningen te doen. Zo doe ik elke dag (lukt niet altijd) 15 tot 20 sec plank, 20 tot 40 squats, 10 tot 20 side-lying leg raises (per been) en 20 bridges. Nu zal je vast denken, ga toch lekker sporten! Nouja in deel 1 van dit artikel heb ik al deels uitgelegd dat ik dat helaas niet kan. Ik had graag naar de sportschool gegaan, maar dat is helaas voor mij niet weggelegd.
Nu kijk ik zelf niet meer naar gewicht omdat als je sport je natuurlijk spiermassa aanmaakt en dit veel meer weegt dan vet/vocht. Wel heb ik gekeken naar mijn centimeters. Omdat ik dit ongeveer een maand heb uitgetest kan ik precies zien of er in die maand iets is veranderd. Een week of 2 weken vind ik zelf te kort om echt resultaat te zien. Daarom heb ik gekozen om dit apparaat een maand lang elke dag te testen.

Butterfly massage
Voor deze test
Bovenbeen rechts: 60
Bovenbeen links: 63
Heupen: 94
Taille: 81
Bovenarm rechts: 31
Bovenarm links:30,5

Na deze test
Bovenbeen rechts: 59
Bovenbeen links: 59
Heupen: 93
Taille: 80
Bovenarm rechts: 30
Bovenarm links: 30

Omdat ik naast de butterfly massage ook de work-out oefeningen deed kan ik niet met 100% zekerheid zeggen of dit apparaat een bijdrage eraan geleverd heeft. Ik heb dit apparaat alleen op mijn buik uitgeprobeerd en niet op andere lichaamsdelen.

Vraag aan jou: Had jij verwacht zo’n verschil te zien?

%d bloggers liken dit: